Dag 2:)

De nio inläggen om min tid på sjukhuset.

Dag två :)

Blev väkt vid sex på morgonen och då var det bara att gå upp
och duscha. En lång process att duscha, hehe. Sen la hon på
emlasalva på lite olika ställen. Fick en riktigt fina kläder att ha på
mig (se bild). Fick lägga mig i sängen och kvart över sju kom
två sjuksköterskor in till mig med lite smärtstillande och lugnande
och sen rullades jag ner till operationen. Riktigt nervös var jag
och lite små lullig. Fick lägga mig på op.bordet och då satte dom in
fyra nålar, två i varje hand och jag fick även tre ekg-kontakter
fastsatta på mig. Sen sa narkosläkaren godnatt och jag slocknade
på en gång, gick inte ens att försöka hålla sig vaken.



Vaknade upp vid halvfyra på eftermiddagen och jag hade så ont, det
går inte ens att biskriva hur ont jag hade. Fick lite mer morfin och
sen somande jag om. Vaknade upp en timma senare och då hade
jag inte ont längre. Tänk vad lite morfin kan göra, haha. Då hade även
mamma och pappa kommit till mig på uppvaket. Jag själv tyckte att
jag var helt normal och pratade jätteklart. Men i självaverket så sluddrade
jag rejält och var rätt full.
Jag gjorde inte så mycket mer första dygnet mer än att spy galla och
sova. Var uppe och stod en gång, då snurrade hela världen och då spydde
jag lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0